Skip to content

Over Ons pagina schrijven:5-stappenplan

Leestijd: 2 minuten

In welke bedrijfstak je ook actief bent, de Over Ons pagina is de op één na belangrijkste pagina (de Homepage is het aller belangrijkst) op jouw website. Waarom? Omdat je hier JOUW verhaal kan vertellen. Met jouw unieke verhaal onderscheid je je van de concurrent, en overtuig je je bezoeker dat hij/zou voor jou moet kiezen of van jou moet kopen. Wanneer jouw verhaal origineel én overtuigend is, dan is de kans veel groter dat een bezoeker ook daadwerkelijk een klant wordt. Met behulp van dit stappenplan laat ik jou binnen de kortste keren ook een perfecte Over Ons pagina schrijven.

Een goede Over Ons pagina schrijven bestaat uit…

1. Een pakkende startzin schrijven om jouw Over Ons pagina mee te beginnen

‘Grab the attention!’ Begin jouw ‘Over Ons’ pagina met een zin waar de bezoeker niet omheen kan. Na het lezen van deze zin moet hij/zij wel verder lezen. De zin maakt bijvoorbeeld nieuwsgierig, wekt herkenning op, of daagt uit.

Voorbeelden van pakkende startzinnen:
McDonalds: “Our story starts with one man”
Starbucks: “It happens millions of times each week – a customer receives a drink from a Starbucks barista – but each interaction is unique.”
Ikea: “BILLY, KLIPPAN, ÖLGA en IVAR.”

2. Een introductie + jouw unique selling point schrijven om jouw bezoeker te interesseren

In deze alinea vertel je kort wat jouw unieke missie en visie is. Welk probleem lost jouw bedrijf op? Wat is je doel? Wat maakt jouw bedrijf anders (of beter) dan de concurrent?

3. Jouw (persoonlijke) verhaal om jouw bezoeker te overtuigen

Mensen houden van een goed verhaal en zijn eerder geneigd een product te kopen waar een goed verhaal aan vasthangt.
In deze alinea(‘s) vertel je dus jou/jullie verhaal. Hoe ben je bij bovenstaande missie en visie gekomen? Welke unieke weg heb jij afgelegd om tot dit punt te komen? Bedenk op welke vlakken jouw route anders was dan die van je concurrent en benoem deze. Wat hebben deze ervaringen met je gedaan? Wat hebben ze je opgeleverd? Waarom maakte je bepaalde keuzes?
Een andere insteek voor deze alinea is het beschrijven van jouw ervaringen en prestaties in jouw vakgebied. Overtuig de bezoeker met wat jij al gedaan hebt. Je laat hiermee zien dat je ervaren bent, en daarmee een goede keus!

4. Lever bewijs dat jouw unieke verhaal onderstreept

Om bovenstaande punten extra gewicht te geven, is het altijd goed dat je bijvoorbeeld een review of ervaring van een klant deelt. Zorg er voor dat deze uitspraak jouw unique selling point onderstreept.

5. Een call-to-action, zodat een bezoeker niet vastloopt

Iemand heeft jouw hele Over Ons pagina gelezen, dat is top! Dat betekent sowieso dat deze bezoeker geïnteresseerd is in jou en je bedrijf. Zorg er daarom voor dat jouw Over Ons pagina geen doodlopend pad is. Voeg een CTA toe in de vorm van een knop. Link deze knop bijvoorbeeld naar je shop, je contactpagina, of rechtstreeks naar je mail (mailto:[email protected]).

Na het lezen van deze blog kan vast ook jij een perfecte Over Ons pagina schrijven. Naast de inhoud van jouw Over Ons pagina, is het design ook van groot belang. Daar kan ik je bij helpen. Stuur mij een berichtje, en we gaan binnenkort aan de slag met jouw perfecte Over Ons pagina!

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.